Formulare tip
Acordarea alocatiei de stat- acte necesare:
- Cerere pentru acordarea alocatiei de stat pentru copii;
- Solicitare suplimentara de informatii pentru copiii nascuti in strainatate;
- Certificat de nastere copil (original si copie);
- Carte de identitate pentru ambii parinti (original si copie);
- Documente din care sa rezulte situatia juridica a copilului fata de reprezentantul legal si orice alte documente justificative (daca este cazul);
- Extras de cont, contul IBAN de la banca, daca se opteaza pentru primirea alocatiei de stat in cont personal;
- Dosar cu sina.
Acordarea alocatiei de sustinere- acte necesare:
- Cerere- declaratie pe propria raspundere pentru acordarea unor drepturi de asistenta sociala;
- Cerere- declaratie pe propria raspundere pentru modificarea cererii de acordare a unor drepturi de asistenta sociala sau pentru acordarea unor drepturi noi cand deja este stabilit un alt drept (venit minim garantat, ajutor incalzire);
- Carti de identitate pentru ambii parintii (copie+ original);
- Certificate de nastere, carti de identitate, pentru toti copiii (copie + original);
- Certificat de casatorie si livret de familie (copie+original);
- Hotararea judecatoreasca definitiva de divort, respectiv incredintare a minorului, cerificat de deces sau adeverinta de la penitenciar pentru sotul arestat (daca este cazul)
- Acte cu toate veniturile nete realizate de toti membri familiei (in luna anterioara depunerii cererii) si acte doveditoare mentionate in formularul de cerere: adeverinte privind salariul net realizat, cupoane de pensie, cupon ajutor de somaj, cupon alocatie de stat, etc.;
- Adeverinta de elev pentru copiii de varsta scolara din familie (exceptie fac copiii de varsta scolara cu handicap grav sau accentuat pentru care se aduce dovada eliberata de autoritatile competente care sa ateste faptul ca respectivul copil nu poate fi inscris in nici o forma de invatamant, prevazuta de lege);
- Certificat de incadrare in grad de handicap (daca este cazul);
- Adeverinta de la Registrul Agricol ca detine/ nu detine teren si casa de locuit;
- Dosar cu sina.
- Observatie- In cazul in care persoana singura/ familia detine in proprietate, inchiriere, comodat sau in alta forma de detinere cel putin unul din bunurile cuprinse in lista bunurilor ce conduc la excluderea acordarii ajutorului social, aceasta nu beneficiaza de alocatie.
Acordarea indemnizatiei crestere copil/ stimulent insertie- acte necesare:
- Cerere pentru acordarea indemnizatiei pentru cresterea copilului/ stimulentului de insertie;
- Certificate de nastere pentru toti copiii (original +copie);
- Acte de identitate ale solicitantilor (original + copie);
- Certificat de casatorie sau livret de familie (original + copie) (In cazul in care parintii nu sunt casatoriti, se efectueaza ancheta sociala);
- Extras de cont (contul IBAN de la banca), daca solicitantul opteaza pentru primirea indemnizatiei sau stimulentului in cont personal;
- Adeverinta de venit (tip) completata de angajator (pentru persoanele care in ultimii 2 ani anteriori nasterii copilului au avut mai multe locuri de munca, se ataseaza la dosar adeverinta de venit (tip) si dovada incetarii/ suspendarii activitatii);
- Cerere de suspendare a contractului de munca in vederea intrarii in concediu pentru cresterea copilului, aprobata de conducerea unitatii;
- Dispozitia de suspendare a contractului individual de munca pentru perioada de 2 ani sau 3 ani (in cazul copilului cu handicap);
- Dosar cu sina;
- Certificat de incadrare in grad de handicap pentru copil (daca este cazul);
- Certificat de incadrare in grad de handicap pentru parinti (daca este cazul).
Stimulent de insertie- acte necesare:
- Cererea pentru acordarea indemnizatiei pentru cresterea copilului/ stimulentului de insertie;
- Certificate de nastere pentru toti copiii (original + copie);
- Acte de identitate ale solicitantilor (original + copie);
- Certificat de casatorie sau livret de familie (original + copie), (In cazul in care parintii nu sunt casatoriti, se efectueaza ancheta sociala);
- Extras de cont (contul IBAN de la banca), daca solicitantul opteaza pentru primirea indemnizatiei sau stimulentului in cont personal;
- Adeverinta de venit (tip) completata de angajator (pentru persoanele care in ultimii 2 ani anteriori nasterii copilului au avut mai multe locuri de munca, se ataseaza la dosar adeverinta de venit (tip) si dovada incetarii/ suspendarii activitatii);
- Adeverinta care sa ateste faptul ca solicitantul nu a optat pentru suspendarea contractului de munca, realizand in continuare venitrui impozabile.
- Daca va reluati activitatea la acelasi angajator:
- Decizia de supendare a indemnizatiei crestere copil de la A.J.P.I.S. Calarasi ;
- Decizia de incetare a suspendarii contractului de munca.
- Daca va reluati activitatea la alt angajator:
- Dovada incetarii contractului/ contractelor de munca existente in momentul intrarii in concediul de crestere a copilului, precum si noul contract de munca;
- Decizia de suspendare a indemnizatiei crestere copil de la AJPIS Calarasi.
Acordarea venitului minim garantat- acte necesare:
- Cerere– declaratie pe proprie raspundere pentru acordarea unor drepturi de asistenta sociala;
- Cerere- declaratie pe proprie raspundere pentru modificarea cererii de acordare a unor drepturi de asistenta sociala sau pentru acordarea unor drepturi noi cand deja este stabilit un alt drept (alocatie de sustinere, ajutor incalzire);
- Actele de identitate pentru toti membrii familiei (original + copie);
- Certificat de casatorie (original + copie);
- Certificat de deces (unde este cazul);
- Sentinta de divort (unde este cazul);
- Documente din care sa rezulte situatia juridica a copilului fata de reprezentantul legal si orice alte documente justificative, dupa caz;
- Adeverinta de venituri (adeverinta de salariu net si tichete de masa, cupon de pensie, cupon ajutor de somaj, etc pentru luna anterioara depunerii dosarului);
- Adeverinta de la AJOFM Calarasi pentru persoanele fara loc de munca, care nu au in intretinere copil in varsta de pana la 7 ani, sau minor cu certificat de incadrare in gradul accentuat sau grav de handicap in varsta de pana la 18 ani, si minori care au implinit varsta de 16 ani si nu urmeaza cursurile scolare;
- Adeverinta medicala din care sa reiasa capacitatea sau incapacitatea de munca a beneficiarului (daca este cazul);
- Certificat si hotarare de incadrare intr-un grad de handicap;
- Cupon de alocatie de stat din luna anterioara depuneri cererii;
- Adeverinta de elev cu mentiunea daca primeste bursa sau nu;
- Adeverinta de la registrul agricol ca detine/ nu detine casa de locuit, suprafata de teren in proprietate;
- Adeverinta de la arendas/ Societatea Agricola cu venitul realizat in anul agricol anterior depunerii cerereii (daca este cazul);
- Dosar cu sina.
- Observatie- In cazul in care familia sau persoana singura are in proprietate, inchiriere, comodat ori in alta forma de detinere cel putin unul diintre bunurile cuprinse in lista bunurilor ce conduc la excluderea acordarii ajutorului social, aceasta nu beneficiaza de ajutor social.
Acordarea ajutorului de urgenta- acte necesare:
- Acte de identitate pentru toți membrii familiei;
- Acte justificative ale veniturilor nete lunare pentru toți membrii familiei;
- Adeverință de la registrul agricol ca detine/ nu detine casa de locuit si teren;
- Adeverință de elev în care să se precizeze dacă beneficiază de bursă școlară;
- Acte justificative pentru motivul solicitarii ajutorului de urgenta;
- Cerere pentru acordarea ajutorului de urgenta.
Ancheta sociala necesara la Comisia pentru Protectia Copilului- acte necesare:
- Actul de identitate al copilului (certificat de naștere/ carte de identitate);
- Actele de identitate ale părinților/ reprezentantului legal si ale membrilor familiei;
- Fișa medicală sintetică de la medicul de familie;
- Certificatul medical tip A5 de la medicul de specialitate;
- Fișă de evaluare psihologică (după caz);
- Fișă psihopedagogică (după caz);
- Ultimul certificat de încadrare în grad de handicap și Planul de recuperare si ultima orientare scolara ;
- Dosar cu sina ;
- Cerere pentru anchetă socială necesara la Comisia pentru Protectia Copilului
Ancheta sociala necesara pentru obtinerea certificatului de orientare scolara- acte necesare:
- Actul de identitate al copilului (certificat de naștere/ carte de identitate);
- Actele de identitate ale părinților/ reprezentantului legal si ale membrilor familiei ;
- Fișa medicală sintetică de la medicul de familie;
- Certificatul medical tip A5 de la medicul de specialitate;
- Fișă de evaluare psihologică (după caz);
- Fișă psihopedagogică (după caz);
- Ultimul certificat de încadrare în grad de handicap și Planul de recuperare si ultima orienatre scolara ;
- Dosar cu sina ;
- Cerere pentru ancheta sociala necesara la orientare scolara.
Ancheta sociala necesara la Comisia de Evaluare a Persoanelor Adulte cu Handicap- acte necesare:
- Copie act de identitate (a solicitantului si a persoanei pentru care se solicită ancheta socială)- copie şi original;
- Copie scrisoare medicală si referat medical, (evaluare psihologică/ după caz);
- Bilete de iesire din spital sau alte acte medicale care sa ateste diagnosticul;
- Copie ultimul certificat de încadrare într-un grad de handicap (după caz);
- Cerere pentru ancheta sociala necesara la Comisia de Evaluare a Persoanelor cu Handicap.
Notificare privind plecarea in strainatate a parintilor cu copii minori in intretinere- acte necesare:
- Declaratia persoanei care pleaca la munca in strainatate si are copii minori;
- Carti identitate parinti;
- Certificate nastere copil/ copii;
- Certificat casatorie;
- Carte identitate a persoanei in grija careia ramane copilul;
- Hotarare judecatoreasca de divort, definitiva (daca este cazul);
- Date de contact.
IN ATENTIA PERSOANELOR CARE PLEACA LA MUNCA IN STRAINATATE SI AU IN INTRETINERE COPII MINORI!
Potrivit Legii nr. 272/ 2004, art. 104 si 105, privind protectia drepturilor copilului, cu modificarile si completarile ulterioare, parintele care exercita singur autoritatea parinteasca sau la care locuieste copilul care urmeaza sa plece la munca in strainatate, are obligatia de a notifica aceasta intentie serviciului public de asistenta sociala de la domiciliu cu cel putin 40 de zile inainte de a parasi tara si sa desemneze o persoana in grija careia sa ramana. Notificarea trebuie sa contina, in mod obligatoriu, desemnarea persoanei care se va ocupa de intretinerea copilului pe perioada absentei parintilor sau tutorelui, dupa caz .
Confirmarea persoanei in intretinerea careia va ramane copilul se efectueaza de catre instanta de tutela. Persoana desemnata trebuie sa faca parte din familia extinsa, sa aiba minim 18 ani si sa indeplineasca conditiile materiale si garantiile morale necesare cresterii si ingrijirii unui copil .
Instanta va dispune delegarea temporara a autoritatii parintesti cu privire la persoana copilului, pe durata lipsei parintilor, dar nu mai mult de un an. Acordul persoanei careia urmeaza sa-I fie delegata autoritatea parinteasca se exprima de acesta, personal, in fata instantei.
Acordarea ajutorului pentru încăzirea locuinței- acte necesare: